oktober 4, 2022

Ontdek Zuid Beveland

Welkom op de site van Zuid Beveland

Is de functie klantenservice medewerker iets voor jou?

vaardigheden klantenservice medewerker

Als je een medewerker op een klantenservice wilt worden is het verstandig om je van tevoren goed in te lezen. Hierdoor weet je goed wat je te wachten staan, weet je welke vaardigheden je nodig hebt en weet je of de opleiding tot medewerker klantenservice geschikt is voor jou. Hierdoor vergroot je jouw kansen op de arbeidsmarkt en zorg je ervoor dat jij altijd een stapje voor hebt.

Veel werk als klantenservice medewerker

Als klantenservice medewerker is er behoorlijk veel werk. In Nederland zijn er namelijk ongeveer 184.000 medewerkers die op een klantenservice werken. In totaal is dit 2,6% van de totale werkgelegenheid in heel Nederland. Doordat er zo veel werk is voor een medewerker klantenservice kun je bij veel verschillende organisaties aan de slag. De meeste organisaties werken binnen de profit sector. Je kunt er daarnaast ook voor kiezen om bij een organisatie die binnen de non-profit sector valt aan de slag te gaan. Dit zijn bijvoorbeeld overheidsinstellingen. Kortom, waar je ook aan de slag wilt, er zit waarschijnlijk wel een organisatie tussen die goed bij jou past. 

vaardigheden klantenservice medewerker

Wat zijn de vaardigheden klantenservice medewerker?

Er zijn enkele specifieke vaardigheden die je als klantenservice medewerker moet hebben. Zo moet je klanten goed kunnen helpen bij hun klachten, vragen en problemen. Daarnaast dien je ook de nodige ondersteuning aan te kunnen bieden. Dit is zowel aan nieuwe klanten als aan bestaande klanten. Daarnaast is het ook jouw taak om klanten zo goed mogelijk op weg te helpen en problemen op te kunnen lossen. Hierbij staat de wens van de klant altijd centraal. Daarnaast dien je ook in al je werkzaamheden klant- en servicegericht te zijn.