Hoe jij je klanten vindt op facebook

Hoe jij je klanten vindt op facebook

Vandaag de dag wordt het steeds minder gecompliceerd om jouw toekomstige klanten voor je bedrijf te vinden. Zaak is dat jij daar moet zijn waar jouw potentiële bezoekers het meeste zijn. Wie goed om zich heen kijkt ziet dat iedereen op straat met gebogen hoofd rondloopt. Niet dat er wordt getreurd over iets; men is in gedachten verzonken terwijl de laatste berichten op Facebook worden gecheckt. Dat is iets waar jij je als ondernemer aan kan ergeren, maar je zou er ook op een heel handige manier gebruik van kunnen  maken. Dat doe je door backlinks of blogs te laten plaatsen.

Hoe links kopen jou geld oplevert
Wanneer je blogs inkoopt bij een bedrijf zullen er teksten voor je worden geschreven die iets – zijlings – te maken hebben met de core business van jouw bedrijf. Dit zijn teksten die easy reading zijn. De lezers van Facebook zullen dan ook vol interesse de informatie uit een dergelijke blog tot zich nemen. Die blog staat natuurlijk niet op zichzelf; er staat een link in verwerkt. Die link zal doorgaans niet meer dan een enkel seo woord zijn wat men aanklikt om meer informatie te krijgen. Deze links zijn een omleiding naar jouw website toe. De lezer van een populair artikel komt dus automatisch bij een leverancier die aan zijn behoeften kan voldoen.

De kosten gaan voor de baten uit
Seo pakketten  zijn zaken die niet heel voordelig zijn. Je kan met een paar euro een tekst laten maken, maar voor het plaatsen en het bemiddelen ben je dan nog weer flink wat meer kwijt. Je mag erop rekenen dat je tussen de 50 en 150 euro kwijt bent om een dergelijk stukje te laten plaatsen. Feit is dat er dan een professioneel marketing bedrijf voor jou aan de slag gaat, wat deze teksten aanlevert. Jij huurt dus een professional in die klanten werft voor jouw product. Dat hoeft niet eens via jouw eigen website te zijn.

Als jij levert onder een grote paraplu
Steeds meer kleine zelfstandig ondernemers verzamelen zich onder één grote paraplu. Je mag dan denken aan een bedrijf wat meerdere winkels heeft die goederen leveren. Een dergelijke webwinkel zal blogs maken voor artikelen van bedrijven die in de schijnwerper moeten komen te staan. Die blogs worden ingekocht via een leverancier die meerdere schrijvers voor zich heeft werken. Jij kan gebruik maken van de populariteit van zo’n overkoepelende website door een blog via hun facebook pagina te laten plaatsen. Je betaalt dan voor een pakket van een blog die geschreven wordt in combinatie met een facebook promotie voor de blog. Het lijkt een kleine stap om iets geregeld te krijgen. Feit is echter dat dit jou – zeker in een periode waarin veel klanten zijn voor een bepaald artikel – geen windeieren zal leggen. Beschouw het maar als reclame voor jouw bedrijf tegen een haalbaar tarief. Jouw reclame zal een langere tijd op Facebook blijven staan, en daardoor trek je klanten over de schreef om jouw product te kopen.