november 27, 2021

Ontdek Zuid Beveland

Welkom op de site van Zuid Beveland

Hoe moet u cross trainers gebruiken?

Cross trainers zijn waarschijnlijk één van de meest ondergewaardeerde apparaten in de sportschool. De crosstrainer, ook wel de elliptische machine genoemd, is een cardio-machine die de armen en benen traint en waaraan weerstand kan worden toegevoegd om er ook een bron van krachttraining van te maken. De elliptische trainer is divers, gebruiksvriendelijk en weinig belastbaar voor mensen met lastige gewrichten. Het is een geweldige manier om een ​​volledige lichaamstraining te krijgen.

Hoe gebruikt u de cross trainers?

Het gebruik van de crosstrainer vergt in het begin wat coördinatie. Maar als u het eenmaal onder de knie hebt, is het een gemakkelijke machine om te navigeren.

Stap 1: Plaats een voet op elk van de standaards en pak de palen met elke hand vast

Stap 2: Rij met je rechtervoet naar voren. U zult merken dat je rechterarm mee moet strekken als de paal beweegt. Rijd vervolgens met uw linkervoet en linkerarm naar voren. Blijf op deze manier naar voren stappen. Zorg ervoor dat u uw armen inschakelt in plaats van alleen uw benen al het werk te laten doen.

Stap 3: Noteer het niveau. De meeste machines hebben een weerstandsniveau dat kan worden verhoogd of verlaagd om de actie moeilijker of gemakkelijker te maken.

Wat werkt de crosstrainer?

Het gebruik van de crosstrainer, of elliptische trainer, wordt traditioneel gezien als een cardiovasculaire oefening. Vooral op een lager niveau zal het gebruik ervan uw hartslag verhogen en ervoor zorgen dat je lichaam meer zuurstof aan de cellen in uw spieren levert om ze in stand te houden. Een groot pluspunt als u calorieën wilt verbranden en uw aerobe conditie wilt verbeteren.

Maar een enorm voordeel van de crosstrainer is dat hij ook kan dienen als een vorm van krachttraining. De machine activeert zowel de spieren in uw benen als uw armen om de beweging aan te drijven. Door het weerstandsniveau op de machine te verhogen, wordt ook de kracht die uw spieren uitoefenen om de oefening uit te voeren, vergroot. Kortom, dit resulteert in een krachttraining die na verloop van tijd zal helpen om spieren op te bouwen en het lichaam strakker te maken.

Wat is een goede beginnerstraining?

Probeer eerst 10 minuten op een lage weerstand en bouw dit geleidelijk op naar 30 minuten. Naarmate uw conditie toeneemt, kunt u de weerstand verhogen tot niveau 7 of hoger om meer calorieën te verbranden en het spieruithoudingsvermogen te vergroten. U kijkt naar een verbranding van ongeveer 200 calorieën gedurende 30 minuten trainen met een matige snelheid.

Een goede beginnerstraining ziet er ongeveer zo uit:

Opwarmen: 5 minuten op niveau 3, helling 20%.

Hoofdtraining: 20 minuten, afwisselend niveau 5 en 7 om de twee minuten

Afkoelen: 5 minuten op niveau 3

Om een ​​echte verbetering van uw conditie of uw spieruithoudingsvermogen te zien, kunt u proberen de crosstrainer minstens vier sessies per week te gebruiken gedurende minimaal 30 minuten. U kunt dan intervaltraining op de crosstrainer proberen, wat een geweldige manier is om uw uithoudingsvermogen te testen en in korte tijd een volledige lichaamstraining te doen.